Disclaimer

All personal images and contents on this page are copyrighted and the sole property of shustory.blogspot.com. No one is given permission to use any images from this blog without my written permission.

Sunday, October 30, 2011

Kisah makan malam hari ini

Baru lepas habis makan malam, tapi ada kisah disebalik makan malam ni.
Malam ni kitaorang dinner lite2 je, White sauce pasta. Makanan yang mudah disediakan.

Mr. hubby makan sepinggan, Aku pun makan sepinggan,
Mr. Hubby tambah 2 senduk, Aku pun tambah 1 senduk setengah,
Hubby dah kenyang, tak mo tambah. Aku pun dah kenyang gak,
Tapi..... ada balance sikit je lagi.
Aku pegang senduk, Mr. hubby dah jeling2 (tandanya jangan tambah lagi, sudah2 la tu moti ye)
Mr. Hubby bangun dari meja, Aku terus pegang senduk dan kaut semua balance masuk pinggan aku.
Boleh tak, Mr. Hubby datang balik kat aku dan suruh aku letak balik pasta yang aku kaut tu.
Mr. Hubby: Are you still hungry?
Aku: No, but got left over.
Mr. Hubby: But you are not hungry right?
Aku: (Aku geleng kepala)
Mula lah lecture dari Mr. Hubby
Mr. Hubby: Eat what you need ONLY. Makan! makan! makan! lagi gemok.
Then, Mr. Hubby suruh aku bangun dan tidurkan Saqlain. Pinggan2 kat meja semua dia kemas.

Banyak ni je pon yang tinggal, kalau masuk mulut pun, 3 sudu je.
Tapi memang badan aku tengah menggemok dengan jayanya. Macam mana nak buat dengan nafsu makan ni. Haih....

3 comments:

  1. ish x pelaa kalu makan lebih sikit.. lgpon shu breastfeed kan..doktor kata kalu breast feed leh koros

    ReplyDelete
  2. Ain, kalau bf memang boleh kurus kalau ikut pola pemakanan yang betul. Tapi kalau makan lebih drpd yg patut. Makanya akan gemuk juga.

    ReplyDelete
  3. hahaha.laki ko mcm laki aku. makanya....toksah mkn la...klu ko nk mkn byk2, mkn kt opis. time dia x nmpk. (tips ni)hahaha

    ReplyDelete